Genshin Impact Wiki
Advertisement

Fatui - organizacja pochodząca z Snezhnayi. Fatui są dyplomatami wysłanymi z Pałacu Zapolyarny. W ich armii jest oddział wojskowy dowodzony przez Jedenestu Zwiastunów Fatui i Tsaritsę. Są jednymi z głównych antagonistów w grze Genshin Impact oraz głównymi antagonistami w mandze.

Opis

Podaje się, że spośród Siedmiu Nacji to Fatui są najliczniejszą i najsilniejszą potęgą militarną. Znani są ze swoich podstępów i knowań, które budzą w ludziach przestrach i nienawiść. Choć dumnie nazywają się dyplomatami, na organizację składają się głównie żołnierze, a nie biurokraci, politycy czy kupcy.

Fatui wywodzą się ze skutych lodem ziem Snezhnayi, oficjalnie są działem politycznym, którego działania mają odzwierciedlać dobrą wolę Tsaritsy. Zajmują się polityką międzynarodową z pozostałymi nacjami, często wykorzystują w niej środki finansowe oraz wspierają ruch na rzecz sprawiedliwego handlu, by bezkrwawo zdobyć wpływ nad centrami władzy państwa. Kiedy są bliscy totalnej dominacji rządu i kapitału, Fatui zaprzestają przyjaznych działań dyplomatycznych i uciekają się do przemocy oraz korupcji, które zapewniają im osiągniecie ich celów. Narzucają wysokie podatki i nieludzkie wymagania, których ceną są życia cywilów.

Chociaż chcą uchodzić jako życzliwa organizacja składająca korzystne oferty kupcom i politykom, zła sława ich zawsze wyprzedza, co utrudnia im ukrywanie swoich prawdziwych intencji. Fatui są specjalistami w dziedzinach gospodarki, obronności, strategii politycznych; stosują coraz to nowsze metody podbojów, by przeforsować wizję idealnego świata według Tsaritsy. Mimo lojalności wobec swojej carycy, wielu poddanych nie zna prawdziwych zamiarów Tsaritsy i nikt nie śmie kwestionować jej motywacji. Prawdopodobnie w plany najbardziej wtajemniczona jest Signora, której powierzono zdobycie Gnoz reszty Archonów Teyvatu, oraz reszta Zwiastunów Fatui. Każdy ze Zwiastunów dowodzi jedną sekcją organizacji, co skutkuje brak komunikacji między oddziałami delegowanymi w rożne regiony Teyvatu.

Choć mieszkańcy Teyvatu napiętnowali Fatui, w grze wielu ich podwładnych pokazanych jest jako normalnych pracowników kadry, których wiedza o planach przełożonych jest mocno ograniczona, więc wykonują tylko wydane rozkazy. To armię tworzą okrutni i bezwzględni mordercy.

Prawdopodobnie zarządzają Bankiem Nortlandzkim, który wywodzi się ze Snezhnayi, ale otworzył filię w Przystani Liyue. Jego neutralność sprzyja częstym wykorzystywaniu go jako przykrywki dla wielu operacji i centrum sterowania dla inteligencji.

Członkowie

Przywódcy

Tsaritsa

Tsaritsa jest Archonem Cryo i przywódcą Snezhnayi. Jest też założycielką Fatui.

Jedenaście Zwiastunów Fatui

Numer Konstelacja Ikona Nazwa Pseudonim (ang/chn) Wizja Delusion
1 Unknown.png Character Unknown Thumb.png Pedrelino Jester/The Fool Nieznana Nieznana
5 Unknown.png Character Pulcinella Thumb.png Pulcinella ???/The Rooster Nieznana Nieznana
6 Unknown.png Character Scaramouche Thumb.png Scaramouche Balladeer/The Skirmisher Nieznana Nieznana
8 Unknown.png Character Signora Thumb.png Signora The Fair Lady/The Lady Nieznana Element Cryo.png Cryo
11 Harbinger-icon-11.png Character Tartaglia Thumb.png Tartaglia Childe/The Young Lord Element Hydro.png Hydro Element Electro.png Electro
? Unknown.png Character Dottore Thumb.png Dottore ???/The Professor Nieznana Nieznana
? Unknown.png Character Unknown Thumb.png Pantalone ???/??? Brak Nieznana
? Unknown.png Character Unknown Thumb.png Sandrone ???/The Puppet Nieznana Nieznana
? Unknown.png Character Unknown Thumb.png Capitano ???/The Captain Nieznana Nieznana

Wrogowie

  • Fatui Cicin Mages
  • Fatui Mirror Maidens
  • Fatui Agents
  • Fatui Skirmishers

NPC

  • Boris
  • Daler
  • Ekaterina
  • Felix
  • Ivan
  • Javert
  • Kliment
  • Landa
  • Luke
  • Lyudmila
  • Mikhail
  • Nadia
  • Pavel
  • Pyotr
  • Sergei
  • Vadim
  • Viktor

Ciekawostki

  • "Fatui" oznacza w łacinie "głupcy".
Advertisement