Genshin Impact Wiki
Advertisement

Amber (chiń. 安柏 Ānbó) - grywalna postać w Genshin Impact posiadająca Wizję Pyro.

Otrzymuje się za darmo w Prologu Act I: The Outlander Who Caught the Wind podczas zadania Winds of the Past.

Amber jest zawsze gotowa pomóc mieszkańcom Mondstadt - niezależnie od tego, czy będzie to coś prostszego, czy trudniejszego do wykonania. Zazwyczaj jest energiczna i pełna życia, Amber jest jedną z najlepszych łuczników Mondstadt, choć pracuje tylko jako Zwiadowca Rycerzy Fawoniusza.

Wprowadzenie

Żwawa i prostolinijna dziewczyna, która jest również jedynym Zwiadowcą Rycerzy Fawoniusza. Jej niezwykłe zdolności w szybowaniu sprawiły, że trzy razy wygrała Mistrzostwa w Szybowaniu Mondstadt. Jako wschodząca gwiazda Rycerzy Fawoniusza, Amber jest zawsze przygotowana na wszystkie trudne wyzwania.

Opis z oficjalnej strony Genshin Impact

Charakter

Zawsze energiczna i pełna życia, Amber jest najlepszym - i również jedynym - Zwiadowcą Rycerzy Fawoniusza.

Opis postaci w grze

Amber określana jest przez Kaeyę jako „wzór sprawiedliwości”. Jako prawa i utalentowana wojowniczka, wypełnia swoje obowiązki i robi rzeczy według podręcznika Rycerzy Fawoniusza. Jest równie charyzmatyczna, co życzliwa, widząc wysiłki innych, aby zacząć życie od nowa.

Wesoła i przyjazna Amber nie ma problemu z rozmową z nieznajomymi. Jest pasjonatką wszystkiego, co robi, czy to jeśli chodzi o pomaganie innym jako zwiadowca, czy usuwanie obozów hilichurl.

Wygląd

Amber ma długie, ciemnobrązowe włosy, złote oczy i jasną karnację. Nosi strój przypominający sweter, składający się z ciemnobrązowej skóry, czerwonej bluzy z kapturem, czerwonych pończoch i białych butów za kolano ozdobionych złotymi podszewkami i symbolami.

Amber nosi skórzany pasek z dołączonymi dwiema małymi torebkami, rękawiczkami i okularami w złotej oprawie. Jej najbardziej charakterystyczną cechą jest opaska z dużą czerwoną kokardką spoczywającą na jej głowie, przypominająca kształtem królicze uszy.

Biografia

Przybycie rodziny Amber do Mondstadt i jej narodziny

Dziadek Amber był kiedyś przywódcą grupy najemników. Pochodził z portu w Liyue i miał za zadanie chronić karawany kupców przemierzających Teyvat. Pewnego dnia, podczas rutynowej eskorty, karawana padła ofiarą dzikiego ataku potworów; był jedynym ocalałym, uratowanym przez lekarza przez Rycerzami Fawoniusza. Zbyt zawstydzony, by wrócić do domu i pragnący spłacić dług, dziadek Amber dołączył do Rycerzy Fawoniusza. Wkrótce hojnie założył grupę zwiadowców, wyszkolił każdego z nich osobiście i zaczął prowadzić ich działania na misjach. Niedługo potem znalazł miłość w obcym kraju Mondstadt i założył rodzinę. Po latach Amber urodziła się w tej rodzinie. W ciągu dnia kucała przy oknie i potajemnie obserwowała, jak trenuje obcych; nocą wślizgiwała się z domu i ćwiczyła ruchy, których uczył innych za dnia. Dziadek Amber był wzruszony jej entuzjazmem i postanowił nauczyć ją wszystkiego, co wiedział.

Szkolenie

Amber od najmłodszych lat odznaczała się nieograniczoną energią i pozytywnym podejściem do życia. Każdego dnia płomiennym entuzjazmem i rozwija problemy, które staną jej na drodze. Czasami jednak jej nadmierna energia może sprawić, że będzie sprawcą problemów. Jej niesławne czyny obejmują przypadkowe upuszczenie ptasiego gniazda na głowę dziadka podczas próby kradzieży z niego jaj i podpalenie liści szlamu Dendro, powodując, że biegła jak dzikie zwierzę. Te drobne przewinienia przyniosły jej rozgłos w obozach myśliwych. W jakiś sposób Amber zawsze była w stanie uciec z miejsca zbrodni, ilekroć coś zbroiła, była po tym nie do odnalezienia, przez nawet najbardziej doświadczonych zwiadowców. Dziadek Amber zazwyczaj starał się zadość uczynić, gdy złe zachowanie jego wnuczki powodowało kolejny incydent.

Dla Amber cicha, bezwarunkowa miłość dziadka była jak ciepły wiatr, który owijał się wokół niej jak koc. Wiedziała, że ​​to z powodu tej miłości przyjął ją i wziął odpowiedzialność za jej czyny, a ona przyjęła to w milczeniu. Ale dopiero w dniu, w którym jej dziadek zrezygnował z funkcji Rycerza Fawoniusza, w końcu zrozumiała w pełni zakres odpowiedzialności, jaką ponosił przez te wszystkie lata.

Zniknięcie dziadka Amber

Cztery lata temu jej dziadek zostawił swój herb i miecz w swoim gabinecie i po prostu zniknął, nie zostawiając żadnej wiadomości i nikomu nic nie mówiąc, że wyjeżdża. Był kapitanem i głównym dowodzącym oddziału Zwiadowców, a bez jego przywództwa szybko stali się niezdyscyplinowani i stracili przewagę.

Kilka nieudanych operacji później dywizja Zwiadowców stanęła pod znakiem zapytania. Ostatecznie zachował się jako część organizacji rycerskiej, ale tylko z nazwy. Doświadczeni członkowie albo przenieśli się do innego oddziału, albo zrezygnowali, i pozostało tak niewielu Zwiadowców, że po prostu nie mieli wystarczającej liczby ludzi do wykonywania codziennych obowiązków patrolowych.

Co więcej, plotki, że dziadek Amber uciekł, sprawiły, że morale oddziału opadły do minimum. Amber osobiście przeżyła wszystko na własnej skórze, ponieważ co została przyjęta do oddziału, zanim wszystko się zaczęło. Wraz z upadkiem drużyny, po raz pierwszy w życiu doświadczyła prawdziwej straty i rozczarowania. Nie była już jej beztroską dawną wersją siebie, ale była wypełniona nową determinacją: zamierzała dorosnąć i stać się prawdziwym zwidowcą tak szybko, jak to możliwe, bez względu na wszystko.

Nigdy wcześniej nic nie planowała, brakowało jej wiedzy i doświadczenia, by wiedzieć, od czego zacząć, ale jej pewność siebie i odwagę, wystarczyły aby przetrwać trudne chwile. Chciała pokazać, że odziedziczyła determinację po dziadku i chciała się dowiedzieć, dokąd poszedł, ale co ważniejsze, chciała odziedziczyć dawną rolę po dziadku i zostać lojalnym obrońcą swojej ojczyzny.

Życie wśród rycerzy

Życie w Rycerzach Fawoniusza na początku nie było łatwe dla Amber. Będąc tak młoda jak ona i przeżywając traumę związaną z utratą dziadka, starsi rycerze zaopiekowali się nią. Jednak byłą ona mocno zdesperowana, by osiągnąć sukces. Opiekowanie się nią przez innych oznaczało dla niej, że ​​nie była jeszcze wystarczająco dojrzała, aby stanąć na własnych nogach. W związku z tym żarłocznie szukała dodatkowych obowiązków dla siebie. Pewnego dnia, podczas intensywnej walki z niektórymi potworami, weterani zauważyli jej odwagę i zaradność w ogniu walki i zdali sobie sprawę, że ich mała dziewczynka dorasta.

W miarę dojrzewania odzyskiwała dawną swobodę. Niezależnie od tego, z jaką reakcją spotkała się, czy pochwałą lub naganą, zawsze reagowała milczeniem i mówiła „Na pewno wciąż mam wiele do nauki, zanim będę tak dobra jak weterani, ale pewnego dnia zostanę najlepszym Zwiadowcą wszech czasów!”

Umiejętności i konstelacje Amber

Umiejętności

Nazwa Ikona Typ Opis
Sharpshooter Talent Sharpshooter.png Podstawowy atak Normalny atak: Wykonaj do 5 kolejnych strzałów z łuku.

Naładowany atak: Wykonuje bardziej precyzyjny i wymierzony strzał z zwiększonym DMG. Podczas celowania na grocie strzały gromadzi się moc pyro. W pełni naładowany atak zada Pyro DMG.
Atak z powietrza: Amber atakując z powietrza, wystrzeliwuje grad strzał, który zadaje DMG obszarowy.

Explosive Puppet Talent Explosive Puppet.png Umiejętność Normalny atak: Amber wyrzuca żywą zabawkę, która:* Nieustannie drwi z wroga, ściągając ogień.
  • HP Barona Bunny'ego skaluje się z maksymalnym HP Amber.
  • Po zniszczeniu lub po upływie czasu, Baron Bunny wybucha, zadając obszarowy Pyro DMG.

Naładowany atak: Dostosowuje kierunek rzucania Baron Bunny. Im dłużej trzymasz przycisk, tym dalszy rzut.

Fiery Rain Talent Fiery Rain.png Umiejętność specjalna Wystrzeliwuje potężny grad strzał, zadający ciągły obszarowy Pyro DMG.
Every Arrow Finds Its Target Talent Every Arrow Finds Its Target.png Umiejętność pasywna 1 Zwiększa CRIT Rate zadawany przez Fiery Rain o 10% i rozszerza jego obszar działania o 30%.
Precise Shot Talent Precise Shot.png Umiejętność pasywna 2 Trafienie Naładowanym Atakiem w słaby punkt przeciwnika zwiększa ATK o 15% na 10 sekund.
Gliding Champion Talent Gliding Champion.png Umiejętność pasywna 3 Zmniejsza zużycie wytrzymałości wszystkich członków drużyny o 20%. Przewyższa efekt ze wszystkich Talentów tego samego typu.

Konstelacje

Poziom Ikona Nazwa Opis

1

Constellation One Arrow to Rule Them All.png One Arrow to Rule Them All Na 2 wystrzelone strzały na jedna zostanie wycelowana. Druga strzała zada 20% obrażeń więcej od pierwszej strzały.

2

Constellation Bunny Triggered.png Bunny Triggered Baron Bunny zostaje wzmocniony. Uderzenie w stopę Barona Bunny'ego w pełni naładowanym podstawowym atakiem zdetonuje go.

Eksplozja poprzez ręczną detonację zadaje 200% więcej DMG.

3

Constellation It Burns!.png It Burns! Zwiększa poziom Fiery Rain o 3. Maksymalny poziom ulepszenia zostaje zwiększony do 15.

4

Constellation It's Not Just Any Doll....png It's Not Just Any Doll... Zmniejsza czas odnawiania Explosive Puppet o 20%. Dodaje jedno dodatkowe użycie.

5

Constellation It's Baron Bunny!.png It's Baron Bunny! Zwiększa poziom Explosive Puppet o 3. Maksymalny poziom ulepszenia zostaje zwiększony do 15.

6

Constellation Wildfire.png Wildfire Fiery Rain zwiększa prędkość ruchu Amber o 15% i podstawowy ATK o 15% na 10 sekund.

Ciekawostki

  • Amber ma wiele nawiązań do królików m.in. jej wstążka wygląda jak sterczące uszy królika, a jej konstelacja to łacińskie słowo oznaczające „zając”.
  • Kiedy Amber gotuje stek, ma szansę stworzyć Stek Mistrzowskiego Zwiadowcy.
  • Dziadek Amber pochodził z Liyue.
    • Na tablicy ogłoszeń wioski Qingce jedna wiadomość mówi o osobie, która udała się do Mondstadt, aby zostać rycerzem jakieś 40 lub 50 lat temu, tylko po to, by powrócić do wioski, gdzie można go spotkać „przyczajonego w okolicy”. Wiadomość zawiera również uwagę, że mężczyznę można odróżnić po sposobie, w jaki jeździ na Wind Glider. Ta osoba może być dziadkiem Amber po jego zniknięciu.
    • Możliwe, że jej dziadek jest także poszukiwaczem przygód, w którym zakochała się babcia Ruoxin, który obiecał osiedlić się z nią w Qingce Village, ale nigdy nie wrócił z wyprawy.
    • Opis łuku bojowego Fawoniusza mówi o dziadku Amber, a ostatnie zdanie w jego opisie odnosi się do Amber.
Advertisement